Tuesday 20 May 2014

Kebaikan Vitamin C Shaklee

Kebaikan Vitamin C Sustained Release 500mg dari Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera.....kali nie entri mengenai VITAMIN C SUSTAINED RELEASE.... vitamin c shaklee nie lain dari vitamin c lain tau......Sememangnya ia mendapat permintaan ramai... selain tu juga vitamin C Sustained juga telah mencetuskan satu Fenomena... menjadi Kegilaan ramai gitu...... vitamin c nie termasuk dalam set kecantikan....



                                                                  Rasa semulajadi...

Nak tahu tak ...Apa perbezaan Vitamin C Shaklee dengan keluaran produk lain.....

1. Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya...
2. Ujian Klinikal membuktikan Vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.



Tubuh kita memerlukan pengambilan vitamin C setiap hari kerana sifat vitamin C yang mudah larut dalam air menyebabkan badan tidak boleh menyimpan vitamin C. Vitamin C hanya ada dalam darah manusia selama 12 jam dan dalam tempoh waktu tersebut Vitamin C 'bekerja' dengan sel-sel tubuh untuk meningkatkan keimunan dan juga meningkatkan fungsi-fungsi sel di bahagian tubuh yang lain.

Vitamin C amat diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu-tisu tubuh anfa yang mana vitamin C membina kolagen iaitu protein penting yang  melindungi tulang rawan, tendon, ligamen dan saluran darah. Selain itu pengambilan harian vitamin  C yang cukup membantu menyegerakan proses penyembuhan luka-luka, membaiki dan memelihara struktur tulang dan gigi.

Berdasarkan banyak kajian yang telah dilakukan, tubuh kita memerlukan 500mg vitamin C setiap hari untuk untuk mencapai tahap kesihatan yang baik. Kita memerlukan vitamin C setiap hari kerana sel-sel tubuh manusia tidak mempunyai enzim guluno-lacton-oxidase yang diperlukan untuk menukar glukos kepada ikatan kimia 2-keto L-Guluno-lactone untuk hasilkan vitamin C. Tambahan vitamin c sering digunakan dan mudah rosak dalam tubuh. Oleh itu, Kita memerlukan vitamin c sama ada melalui makanan ataupun supplement.

Serba sedikit tentang keperluan vitamin c dalam tubuh kita.... vitamin c amat penting untuk tubuh kita...jom kita silau2 manfaat VITAMIN C SUSTAINED RELEASE SHAKLEE....




MANFAAT UTAMA : 

✿Membentuk Kolagen- Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

✿Memperbaiki Simptom Pendarahan -Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

✿Peningkatan Sistem Imun  - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema. 

✿Memerangi kanser  - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

✿Mencantikkan Kulit  - Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

✿Memperbaiki Insomnia  - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

✿Mengekalkan kolestrol sihat  - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Baru - baru nie saya ader terjupe sesuatu dari majalah wanita........



                                                    Petikan dari majalah wanita

Berminat nak dapatkan sebarang produk kesihatan SHAKLEE??....

Jom dapatkan konsultasi secara percuma...dan guide cara pegambilan yang betul..khas untuk customer saya SAHAJA.... :)

Sebarang pertanyaan boley hubungi sy di :
Sms/wasap : 0139099354
Email : syahirahzaid@gmail.com
Jom add fb sy : Syahirah Zaid

Terima kasih sudi mengunjungi blog sy...jumpa kali yew....


No comments:

Post a Comment